Na stránkách zdopravy vyšel článek o tom, jaký má náš stát plán výstavby silnic a dálnic. Předseda ČSNS Michal Klusáček, jednička Královéhradeckého kraje hnutí Stačilo ve volbách do PSP ČR v letošním roce glosuje toto "plánování".
Stát ukázal, jaký plánuje další rozvoj českých dálnic. Dobře, že alespoň nějaký plán je, ale...
České silnice a dálnice se staví tak, aby se utratily peníze, ale vůbec ne kvůli tomu, aby vznikla rovnoměrná a hlavně rychlá silniční a dálniční síť.
Vidíme to na tom, do čeho a jak se investuje. Všude se staví kruhové objezdy. Prý zklidňují dopravu. Slovo "zklidnit" je ovšem eufemismus pro slovo "zpomalit"! Tedy stavíme a stavíme, aby doprava byla pomalejší a pomalejší! Trpí tím nejen nervy řidičů, ale i ekonomika, protože čas, který strávíme v autě není čas, kdy vzniká nějaké to HDP. Ovšem když na ŘSD pracují lidé z "Církve kruhákové" nelze stavět jinak.
Na obrázku k článku vidíme novou křižovatku u Českých Budějovic, kde z dálnice přijedete (jak jinak) na kruhák. Zde zabrzdíte do nuly, rozlédnete se a pokračujete. Plynulé? Určitě ne.
Kdo zná křížení čtyřproudé silnice 37 a D11 u Hradce Králové, které je opět "chytře" vybudováno jako veliký kruhák, jistě mi dá zapravdu, že není příjemné ani bezpečné z dálnice sjíždět. Časté bouračky hovoří v těchto místech sami za sebe.
Další pěkný příklad je na sjezdu z D8, kde jsou kruháčky hned 2 a ještě tak šikovně za sebou, že zde je prakticky pořád kolona, ráno a večer klidně přes půl hodiny.
Na mapce rozvoje dálniční sítě vidíme, kde plánují nové koridory. Za zmínku stojí určitě světle modrý koridor, který krásně nenavazuje ani na svém začátku ani na svém konci na nějakou jinou dálnici ve svém směru a je zajímavý také kvůli plánované ostré pravotočivé zatáčce.
Nebo plánovaný druhý okruh kolem Prahy. Proč proboha není průběžný? Proč hoši plánovači plánují, že lidé budou sjíždět na D5 a pak zase v druhém směru na D6, když budou chtít objet Prahu? Možná plánují zklidnit (čti zpomalit) provoz na dotčených dálničních úsecích...
Co se týká silnic nižších tříd. Ekologové určitě ocení to, že dálnice D35 není plánovaná jako dálnice v celé své délce, ale pouze někde (z Jičína do Turnova po dálnici netřeba). To samé se týká spojení mezi Ostrovem a Kláštercem nad Ohří. Milovníky vyloučených lokalit jistě potěší, že do Broumovska se jakákoliv silnice I. třídy neplánuje. Do Jeseníku se dostanete i po roce 2050 pouze hustým lesem.
Zkrátka je vidět, že tak jako současná vláda je plna prvotřídních světových odborníků, tak i v oddělení plánování silnic a dálnic máme nejlepší specialisty na světě.
STAČILO!
Návrh ČSNS na dostavbu český dálnic z roku 2016